El 22 de maig es va fer la segona reunió de la Taula de Governança del projecte, a Montagut, Girona.
La reunió s’inicià amb un repàs de les accions acordades en la sessió anterior, revisant-ne l’estat d’execució i identificant possibles ajustos. Seguidament, es van tractar qüestions relacionades amb la Taula de Governança, incloent l’adhesió de nous membres i informació rellevant provinent de la Taula de Foc. En relació amb les accions en curs, es va exposar l’estat dels principals àmbits de treball. Concretament:
- Acció A1, centrada en el programa de cremes, es va comentar que avança amb la proposta de sectorització i que s’està treballant per poder fer una crema en els propers 3-4 mesos. També que s’està redactant el Document Ambiental Estratègic.
- Acció A2, dedicada a la recuperació d’espais oberts (PIRE), es van presentar els avenços als espais de Palomeres (projecteexecutiu) i Ginebrosa (proposta preliminar), així com la compra de collars GPS.
- Acció A3, dedicada a la renaturalització, es va detallar la proposta d’actuació a la bassa del Coll de Planas.
- Acció A4, sobre recerca, en Pere Pons (UdG) va compartir l’estat i la metodologia de mostreig de fauna proposada per l’equip de recerca.
- Acció A5, sobre ús públic, que inclourà una actualització obre les enquestes de seguiment a visitants.

Paral·lelament, es va informar sobre l’evolució de l’acció transversal de comunicació, incloent la pàgina web i ús de les xarxes socials del projecte, així com la creació d’un vídeo resum del projecte. En quant a futures accions, es presentaren i debatiren noves propostes: dins l’Acció A3, la creació d’una plataforma i un pla de contingència davant la presència del llop; en l’Acció A5, la proposta d’un espai museístic i formatiu; i en l’Acció A6, noves línies en educació, sensibilització i comunicació. També es va comunicar la posada en marxa del projecte “Herois del rebost”, enfocat a la valorització de productes locals. Per finalitzar, es va explicar el pla de treball general del projecte, amb l’objectiu de revisar les prioritats, calendaritzar les accions i consolidar una visió compartida dels pròxims passos.







